Masterclasses

In het kader van haar studentenprogramma organiseert de Edmund Burke Stichting regelmatig masterclasses. Een masterclass bestaat uit een serie bijeenkomsten, waar deelnemers onder leiding van een expert een belangrijk boek of denker uit de Westerse Traditie grondig bestuderen. De eerste vond plaats in juni 2004, over het boek The New Science of Politics van de rechtsfilosoof Eric Voegelin, onder leiding van VU-filosoof Govert Buijs.

Studenten en promovendi die interesse hebben in het bijwonen van masterclasses, kunnen dit kenbaar maken via info@burkestichting.nl

In juni start de EBS twee Masterclasses: één in Amsterdam over Plato’s Republiek, en één in Leiden over Alexis de Tocqueville. Beiden bestaan uit zes avondbijeenkomsten. Aanmeldingen hiervoor is vanaf nu mogelijk.

Lees hier meer over de Masterclass over Plato’s Republiek. Lees hier meer over de Masterclass over Alexis de Tocqueville.